Status

Flameking1's anime, manga, reviews, recommendations, blogs and lists at Anime-Planet
Anime-Planet.com - anime | manga | reviews

Wednesday, March 16, 2011

Welcome to the NHK!

Welcome to the NHK! slice of life ve drama kategorisine giren bir anime. GONZO yapımı ve 24 bölümden oluşuyor. NHK Japonya'nın sosyal sorunlarını ele alan bir anime özellikle de hikikomori fenomenini. Başkarakterimiz Sato üniversite okumak için taşındığı şehirde yalnız yaşamaktadır, bir gün yaşadığı sosyal bunalımdan dolayı üniversiteyi terk eder ve evine kapanır. Ailesinin gönderdiği parayla hayatını sürdürebilmektedir ancak hiçbir sosyal ilişkisi yoktur ve tamamen kendine kapanmıştır. Sato Hayatının aldığı yönün cevabını da komplo da bulur, kendi hayal ürünü olan NHK (Nihon Hikikomori Kyokai) yani Japonya Hikikomori Teşkilatı bu komplonun ardında olduğunu inanır. 3 yılını hikikomori olarak geçiren Sato bir gün Misaki adında bir kızla karşılaşır ve hayatı yeni bir yön alır.

Bazen komik ve bazen dramatik olan Welcome to the NHK! sadece hikikomorilik ile kalmıyor başka konular da işleniyor, örneğin japonyanın intihar modası ya da hentaicilik, her karakter kendi sorunları ile savaşırken Sato'nun bunlarla etkileşimini görüyoruz, aynı anda Sato iç savaşını yaşar hikikomori olmaktan kurtulmak istese de bir yanı hikikomori'nin güvenli dünyasını terk etmek istemez. NHK'in hikayesi gerçek hayattan alınmış hisini veriyor bu yüzden mutlaka izlemenizi tavsiye ederim, Ben izlediğimde bağımlılık yapmıştı ve 2 günde bitirdim. Welcome to the NHK!  10 üzerinden 10'u hak ediyor.

Eksantrik kapanış videosu

2 comments:

  1. Harika bir inceleme yazısı, ellerine sağlık!
    Bu anime benim için çok değerlidir. Yine hayata bakışımı değiştiren, insanların tarzlarına hoşgörülü yaklaşmanın ne mantığa gelebileceğini bana açıklayan bir anime benim için!
    Odoru Aka-chan Ningen de ayrıca favori Endinglerimden *-*

    ReplyDelete
  2. sağol benim de favorilerimdendir.
    Bloguma hoşgeldin

    ReplyDelete