Status

Flameking1's anime, manga, reviews, recommendations, blogs and lists at Anime-Planet
Anime-Planet.com - anime | manga | reviews

Wednesday, March 9, 2011

Basilisk

Basilisk izlediğim ilk animelerden ve doğrusu beni hayal kırıklığına uğrattı, yanlış anlaşılmasın Basiliskin mangasında çizimler süper ve detaylı, hikayesi de güzel ama Gonzo bence başarısız olmuş anime uyarlamasında, anime başlarda ilgi çekici olsa da ortalarda sıkıcı oldu ve beni yordu, bittirmek istediğim için iştahsız izliyordum bölümleri, neyse ki son 2-3 bölüm güzeldi ve durumu biraz kurtardı.

Hikaye Tokugawa şogunluğu döneminde geçiyor yanlış yapmıyorsam 1600'lü yıllarda. Birbirleriyle düşman olan Iga ve Kouga ninja klanları arasında kırılgan bir barış paktı yapılmıştır, ama klanlar birbirlerine nefret duymaktadır, bunun tersine Iga'nın varisi Oboro ve Kouga'nın varisi Gennosuke birbirlerine aşıktırlar ve evlenerek klanlar arasında barışı getirmek isterler, Herşey iyi yönde ilerlerken kötü haber şogunluk'tan gelir, şogunun veliahtını belirlemek için her iki klandan 10'ar ninja'nın ismi yazılır ve ölüm oyunu başlar, hayatta kalan klan yeni şogunu belirleyecek.

Kouga
IGA
Böylece iki klan arasında savaş tekrar başlar ve karşımızda süper güçlü 20 ninja belirir. Her ninjanın kendine öz bir tekniği vardır ve bu tekniklerin çoğu abartıya kaçmıştır. Bu noktada Basilisk'in büyük bir eksiği var 20 karakter olmasına rağmen çoğunun hikayesi işlenmiyor ve sadece intikamcı olarak sunuluyorlar. Basilisk'in en iyi öğe si ise müzikleri, açılış ve kapanış şarkıları çok güzel. Animasyon fena değil ama manga çizimleri daha iyi bu yüzden kendi fikrime göre manga tercih edilmeli. Puanım 5/10

Basilisk Açılış



Basilisk Kapanış

5 comments:

  1. ama.. amah.. hotarubi iga yaa :/

    ReplyDelete
  2. evet,doğrusu daha çok ilgimi çekti iga karakterleri(tenzen,yashamaru,hotarubi,akeginu) kouga'dan ise gyoubu ve saemon'u beğendim.

    ReplyDelete
  3. oboro beni deli ediyodu -_-
    sülün gibi çizimi var ama anime deki halleri beni öldürecekti :D
    bide sağol yani sayende berserk amv sindeki şarkıdan sonra basilisk in bitimindeki şarkıya da takıntı oldum :D

    ReplyDelete
  4. oboro 7 yaşındaki çocuk gibi davranıyordu, kapanış şarkısı süper nana mizuki wild eyes galiba

    ReplyDelete
  5. bunu türkiye'de bir kanal yayınlıyordu mtv türkiye miydi, kidz-animez miydi hatırlayamadım ama ikisi de yayınladı galiba. mtv türkiye'de anime kuşağı vardı sanki ama şuan sadece müzik var sanırsam kidz tv'de gördüm bunu zaten kanal hala anime veriyor. türkçe düblajlı vermişlerdi, anime çizimlerini pek beğenmedim ama güzeldi.

    ReplyDelete